Nya jag!


Nu ska jag stara ett nytt liv å ändra på mej å hur jag lever.
Jag kommer inte längre vara tjejen ni kan utnyttja.
Tjejen som ni kan komma till när ni vill ha något.

Det här va kanske bra ändå. Tror nästan de.
Har misst någon vän, lr vän? Ja jag vet inte va jag ska
kalla de när man umgås oftast när det inte finns någon annan.
Å bjuder man på alkohol lr lånar ut pengar kan man duga
i flera dagar. Men sen när man är pank då får man
inge svar längre.

Men har fått nog av sånt nu.
Har insett att jag måste ta tag i mitt liv nu.
Jag lever ett liv jag inte själv vill leva.
Dagarna flyter fram å livet går vidare. Allt känns
mer å mer hopplöst. Jag mår sämre å
sämre inombords.

Men nu ska det bli ändring!

Jag ska ta tag i min dröm och med med själv.

Jag ska ta körkort

Prata med någon om pluggning.

Plugga upp betyg.

Försöka lyckas komma in på nån utbildning.

Flytta till ett annat ställe. Å jag har komme på vart=)

Gå ner i vikt.

Inte låta mej utnyttjas.

Börja spara pengar.

Försöka bättra på mitt självförtroende/självkänsla.

Hitta ny lägenhet.

Inte dricka så ofta som jag göra å inte av fel anledning.

Betala av skulden till mamma å pappa.


Låter de inte bra så säg!
De här blir nya Linda.
Borde kanske komma på ett smeknamn å den nya tjejen.
Tjejen som kommer va bra.






Kommentarer
Postat av: Nord

Det där låter jätte bra.Forsätt på den vägen...

2009-06-17 @ 15:48:31
Postat av: Linda

Hjälp mej, puscha på mej! Blir ju fan inget. Men köpte skor å va ut å sprang ikväll iaf.

2009-06-28 @ 00:30:07
Postat av: Nord

Hur va det med namnet stickan :) Börja å läs körkortsboken,så du kan den.Sen så tar du en intensiv vecka.Blir bra det =)

2009-06-28 @ 21:23:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0