Sockerkaka!


 

Har precis ställt in en sockerkaka i ugnen och nu ska tvätten hängas upp å
en ny maskin ska fyllas. Sen ska jag städa ur garderoben. Slänga ut sånt jag är
för tjock för i förådet å så ska de nya kläderna hängas in.

Har vare på en 36 timmars semester med mamma, pappa å lillebror.
Trodde inte de skulle gå så fort men de gjorde de.
Rekord kan jag lova å pappa å bror va nog garanterat nöjd.
Emil körde största delen dit. Jag körde ca 10 mil å pappa sista biten.
Vi tänkte försöka fixa en stuga å sova i på vägen dit men
men vi såg på gps att vi hade 2 timmar kvar att köra å Emil va inte trött.
Så vi bestämde oss för att fortsätta hela vägen. Vi kom fram
å försökte sova i bilen nån liten timme tlls dom öppna. För mej gick de väl hyfsat.
La mej över alla säten ungefär å upp med benen på mamma. Hahaha.
Men pappa, lillebro å mamma fick försöka lyckas sova sittandes.
För mamma gick de väl lite men tyckte synd om dom andra. Dom fick dras med våra
snarkningar. Väckte oss flera gånger ihopp om att få sova lite iaf.
Vi blev klar snabbt å mycke pengar spenderades. Pappa börja köra hemmåt.
Vi försökte hitta nån ledig stuga men klockan blev mer å mer. Emil bytte av efter ett tag.
Sen vart de stopp. Dom hade stängt av vägen för att lyfta upp en lastbil som legat i diket i 4 dagar.
Då ville Emil byta så pappa satte sej där igen när dom väl öppnat ett körfällt.
Strax innan Borlänge bytte vi igen då körde jag hem till mej i Ljusdal. Alla va super trött
utom jag. Jag hade ju sutte å kört nåra mil så jag va ju pigg + att jag lyckats sova
i bilen innan åxå. Men till slut lyckas man somna men vakna inte så jätte långt efter igen.
Då vart det upp å duscha, städa ihop lite i lägneheten så vi fick plats med alla saker.
Sen åkte vi till Örnåsen å Emil å jag körde en varsin bil. Snabbt blev mamma å jag ovänner.
Emil å jag fiska mini lite. Han fick en liten aborre å min li´na gick av så vi åkte in
i land snabbt. Sen va jag inte på humör å va trött som ett as så jag kände inte för att förja med
å ro drag. Senare på kvällen piggna jag till å lekte lite med harungarna mina.
Släppte ut dom i köket så dom fick springa men Mollbert va bara ute en liten stund sen studsa
han in i buren igen. Men Hugo å Teodor vill gärna va ute å skutta. Å gick man nånstans så
följde gärna Teodor efter. Emil filma fö de såg så roligt ut. På söndan prova vi även ta ut han så
han fick springa ut på plan å han skutta efter oss när vi gick. Dom är så go.
Sätter man sej på golvet så kommer dom till en å klättrarupp i knä.



 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0