Vart tar tiden vägen?

Fan jag måste löra mej att lägga mej i tid. Blir ju åt helvete när jag öppnar lr börjar 11. Blir ju så förbannat jävla trött då. Nu kan jag ju inte somna för ens 4-7 på morgon å ska man upp halv 8 då är de inte allt för kul. Måste skärpa mej. Vet ju att jag mår så himla mycke bättre om jag lägger mej tidigt å hoppar upp tidigt på morgonen. Ju tidigare desto bättre. Blir så otroligt mycke gladare och får mycke mer energi. Hoppar jag upp senare vill jag bara ligga kvar i sängen. Allt känns segt å ingen idé å kliva upp. Blä blä blä ungefär. Så de ska de bli ändring på. Tänkte ställa kl på tidigt imorgon lr 10:30 iaf. Tänkte cykla å se om de finns nån soltid åt mej. Tänkte göra de idag men tiden flög iväg och jag vänta på få bli skjutsad men vart ju inte så. Fattar inte varför man inte kan säga de på en gång ist för att vänta till kl 9 på kvällen. När jag fråga redan inatt å å imorse. Men så är det alltid med dej. Å du säger prata med dina bättre vänner. Men kom ihåg att de är alltid jag som hör av mej till dej, det är alltid jag som frågar om vi ska hitta på något aldrig du. De va många månader sen sist. Å du har blive så sur å grinig. Men men nog om dej nu.

Shit snart är de desember å. Har liksom inte fått in de än. Snart åker jag och Sofie till Stockholm på nån sibyllakurs. Gruvar me som fan men samtidigt ska de bli sjukt kul. Jag och Sofie till Stockholm. Bo på hotell, åka taxi inte direkt vad vi är vana vid. Är sjukt glad att du börja jobba där gumman. Du är seriöst en av dom bästa människor jag träfffat i mitt liv. Du är så ärlig, öppen, glad, trevlig, positiv, du lyssnar alltid på en, du finns där för en, du ser och förstår. Du förstår inte själv hur underbar du är vännen. Tack för att du fins här för mej. Du är den enda jag känner att kan prata med om exakt vad som helst. Jag känner att jag kan lite på dej. Du ska veta att jag finns är för dej åxå. Kram på dej!

Ihelgen var det personalfest. Riktigt skoj. Först satt vi å drack lite hos mej sen gick vi till järnvägs och åt. Var riktigt gott båda varmrätten och efterrätten. Träffa jätte mycke folk som man kände. Och jag höll på få gå hem utan jacka i kylan. Hade råkat tappa mitt nr så fick vänta tills alla andra hade gått. Så jag fick den tillslut. Å slapp åxå gå hem. Fick skjuts men vart lite för mycke dricka under kvällen så dom stanna å jag fick hoppa ur fram å tebax. Så kör dom iväg å lämnar mej i diket. Inte allt för  snällt. Tittar mej omkring och känner in igen mej för 5 öre. Ingen aning alls om vart jag va. Aldrig gått där förut. Sen hör jag Erik ropar Linda hela tiden då kommer dom tillbaka med bilen och plockar upp emj å skjutsar mej hem. Hade jour dagen efter men behövde aldrig komma. Kan jag lova att jag var glad för. Mådde inte allt för bra dagen efter. Låg i sängen till kl ungefär. Sen plocka pappa upp mej åkte jag å hämta pizza som jag beställt sen hjälpte jag mamma å pappa.

Hoppas på att snön börjar komma snart. Fan november och bara regn inte en flinga på marken. Deprimerande. nu när jag köpt skoter å allt. Isf ska jag byta kolvar på den innan jag börjar köra å de har jag inte pengar till än heller så de kvittar väl egentligen. Mwen ändå. De är ju mysigt med vinter. Snart är det jul å. Längtar. Ska firapå Örnåsen i år. Minns inte sist vi gjorde de. Ska bli så mysigt. Så kul nu när vi fått till köket och hallen. Nu kan man ju verkligen vara där. Får vi ta dit alla 3 skotranra i jul å ut på lite äventyr. Så jävla fina leder å köra på där. Inte alls som hemma. Bara hoppas de kommer nån snö å då. Känns så skönt nu att Emil å jag har egna. Slipper vi hålla på å tjaffsa om vem som ska köra vilken. Båda har ju vela kört excitern förut för den andra hatar vi båda att köra. Men nu funkar ju inte excitern heller. Jag körde lite för hårt med den i påskas men dom ska laga den nå nu snart så kan mamma få ta den å köra med slipper vi skjutsa.

Näe om man ska ta å försöka sova. Hoppas på att man blir trött när man lagt sej. Får väl ta fram körboken å läsa lite annars. Jag ska verkligen vinna. Kan inte va sist i familjen sen nu är de fan i mej på tiden att jag tar de. Fan haft bil i över 1 år men inge kort. Lillebor fyller år 20 februari så jag har ju chans att klara de. Har sagt åt mamma å papa att jag ska börja köra som en tok så bara jag fått min nya tillstånd så jävlar va de ska köras. Får jag hoppas på. Sen pluggning tror jag är värst men ska höra om jag kan gå på en till teorikurs. Gick skit bra de sist synd bara att jag jobba dom 3 sista gångerna. Tvärslut då ju jag. Men nu finns de ju fler folk som jobba å dom vill ha timmar så kan nog ordna sej. Hoppas jag på iaf.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0