Underbar helg i skogen

På lördag morgon kom papps å hämta mej, va vi ut å övningskörde. Gick bara bättre och bättre.
Sen hämta vi upp mamma och begärde oss mot Örnåsen. Körde till Kårböle sen va jag så trött så jag skulle kunna somna så pappa fick köra till Ängersjö där vi satt nån blomma på mormor, morfars, Stig och Bosses grav. Sen tebax mot Örnåsen.
Va som lite mer snö där en hemma, fast de mesta har försvunne där å.

Ängersjö

När vi kom fra börja mamma och pappa städa bort julen=P På tiden de kanske. Granen stod fortfarande grön i tvrummet men så fort han tog i granen så börja massa barr lossna.

Jag va as trött och gick ut på altan å sov en srtund i solen=) De syndes, fick lite brunfärg.

Sen när vi satt ute på altan och åt så kom en räv fram till oss. Satan va fin den va. Sjukt fin i pälsen. Så vi kunde inte låta bli att mata den=P Åt ur handen fast inte på mej för jag våga itne riktigt ålla kvar så släpte så han fick ta den på backen ist. 
Sen va den där upp i oss ett bra tag.

Räven 

Räven

Räven

Mamma hämta fler portioner och jag försökte ge henne dåligt samvete så jag börja göra massa situps medans hon åt brvid henne.
Så bestämde hon sej för att börja gå mot vägen så pappa fick plocka upp henne och jag kunde ju itne va sämrte så jag bytte om lite och satte på mej andra skot och börja sprina men min hals klarar inte av de riktigt. Sprang en bit sen ick sen sprang en bit. Gör ont och blir skit jobbigt åt andningen.

På söndan va man duktig. Pappa å jag hoppa upp vid 8 och tog hundarna å ut å gick.
På kvällen va även mamma och jag ut å gick. Tog hundarna och gick ut på Heudden. Värsta somrigt och mysigt. Soligt och fint. Å lite vatten så mycke strand va framme. Till och med mamma vart bad sugen. Vi ringde pappa å bad han komma med fika och handukar så han satte sej på fyrhjulingen och körde dit. Men när vi fika börja de bli kyligare så vart inge årets första dopp.

Bamse på Heudden

Bella på Heudden

Plopp plopp

Igår va vi ven duktig och gick runt lagorn och strivik. Så nu jäklar man börja bli lite på g. Iaf hon men jag läre försöka kämpa som fan nu jag å.

Imorse och jag iaf tillbaka till Ljusdal, men hade mer än gärna stanna kva i Hennan en vecka till. Va så skönt å va där nu och hundarna va nog skapligt glad. Fick ut å gå flera gånger och ligga ue på plattorna hela dagarna ist för i hundgårn.

Så nu har man duschat, slängt i en maskin tvätt och ska väl ta mej en macka sen bär det av mot körskolan. Har körlektion idag. Efter de så åker jag och Annika till Hudiksvall och shoppar lite.

Vart riktigt glad när jag ringde telefonbanken igår. Fick nästan 1000 mer än jag räknat på så de va ju kanon. Måste ju verklgien ha nu när jag håller på å ta körkort.

Skulle behöva ett par nya skor idag men vet inte om jag har råd att kosta på mej de. Då blir de ju ändå 1000 som försvinner och de svider lite i plånboken. få se hur de blir.
Måste ju börja spara ifall de blir Lisseberg i sommar med Sofie=) + att jag vill utomlands och ska nog till Ullared och troligtvis blir de åka på semester och hyra stuga. Undrar bara när jag ska hinna med allt.

Näe nu ska jag betala räkningar och flytta äver lite päningar som jag är skyldig mamma sen göra mej i ordning.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0