5 grader på jobbet

Jaha då får man ser hur den här dagen blir. Skulle egentligen börja kl 12 men då ringde från jobbet för en halvtimme sen å berätta att de va 5 grader på jobbet. Å kommer ingen å fixar de så läre vi ha stängt. Så jag sitter hemma å avvaktar lite. Passa på att göra mej lunch då för OVANLIGHETENS skull. Norsk fisksoppa på påse. I ett glas med sugrör=) Jätte gott så. Blir de inge jobb idag så blir de fortsatt städning av min otroligt stökiga lägenhet. Fortsatt möblering av saker. Vet inte vart jag ska sätta de riktigt. Just nu står lådor å massa på golvet. Längtar tlls jag får ordning här. På ett bra sätt så jag lätt kommer åt å lätt kan sätta tillbaka så de inte blir så stökigt. Sen ser de 1000 gånger värre ut än vad de är. Men de är bara för att de är så litet här. Lägger man 1 sak på golvet ser de stökigt ut. På måndag är jag ledig och då ska jag ta tag i lite grejjer. Har möte på arbetsförmedlingen. Missa ju förra. Hon lät lite tjurig när jag prata med na. Fråga om jag ville stå kvar där som sökande å jag förklara att jag söker inte jobb å att jag vill stå där bara för att kunna anmäla mej på alfakassan å kunna få ut nån extra kr men att jag missa å skicka in papprena förut för jag tappa bort dom. Då sa hon att jag borde skaffa mej en asistent. Hadejag kanske behövt=P Hehe. Men som sagt ska dit på möte, sen anmäla mej igen på alfa kassan, ska leta upp pappren å kolla om de finns nån tid att göra syntestet till övningskörning. Ska även försöka leta reda på nr till komvux å prata. Vill plugga upp ämnen på distans samtidigt som jag jobbar. Mitt nya bättre liv ska börja. Linda ska bli seriös å duktig. Försöka så gott hon kan iaf. Måste börja träna å. Får se om de kanske blir nå ikväll. Vore för jävla skönt å bra. Fick min almenacka igår så nu ska jag börja anteckna i den. Så man ser om man lyckas. Är jätte bra. För ser man att man lyckas gått ner så blir man bara mer peppad. Å de behöver jag verkligen bli. Jag har ju 25 kg som jag ska lyckas kämpa bort. Kommer ta en evighet men men. Önskar jag hade pengar. Kunde börja äta riktigt. Frukost varje morgon, matlådor till jobbet och en till måltid hemma. Men som min ekonomi ser ut så har jag inte råd med de. Inte som jag levt iaf. Men kanske om jag lever som jag gör nu. Lugna ner mej som fan på alkoholen, läsken, godiset, chipsen.

Jag

Men jag önskar de fanns någon mer. Så man kunde kämpa tillsammans. De är svårt att kämpa ensam. Det är lättare om man är 2. Vi säger att vi ska börja träna tillsammans men när kommer de hända? Kommer de ens hända? Är osäker på de jag. Men Sofie å jag ska iaf på boxning=) Gu va kul men satan va jobbigt de kommer vara. Bara smalisar och jag. Å jag vill inte va allt för mycke sämre än dom andra så jag kämpar då. Vill få upp lite muskler och sen börja träna på stark med Sofie. As kul å bra som fan men som jag är nu så går de inte riktigt. Får sån jävla träningsvärk. Kan knappt röra mej efter de.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0