Kryssningen!

Här kommer lite om kryssningen=)

Klockan 07,00 satte jag och Sofie oss trötta som fan på bussen mot Stockholm. Trodde det skulle ta evigheteroch gå jätte segt men när jag kollade på klockan så hade det gått 1½ timme sedan jag kollade sist=P
Vi läste tidning och spela lite Yatzy, delade på en cider. Tänkte att vi itne fick börja allt för tidigt så de att vi kanske inte ens kommer på båten.

Sofie och jag på bussen

Tok kissnödiga och hungriga skyndade vi oss till donken och käka sen iväg och shoppa lite kläder. Vart lite små sur när jag såg priserna på kläder som jag köpt tidgare i veckan i Sundsvall. Det var 3 gånger billigare i Stockholm. Kändes lite onödigt men gjorde något fynd i alla fall.

Jag mumsar i mej en glass

Sofie mumsar på en glass

När vi kände att vi itne fick sösa mer pengar så gick vi och köpte glass.

Vi gick sedan och vänta på nästa buss, prata med Annika sen kunde jag inte låta bli att reta henne lite grann. Dom hade spöregn hemma i Ljusdal medans vi hade skinande sol i Stockholm.
Så skicka en bild och skrev: Man ser inte så mycke på grund av solen=P

Skål

Skål

Vi vart små hungrig på allt väntande så vi köpte macka och käkade. Sofie skulle knäppa på mej när jag åt men hon ville knäppa på brösten och maten i ställe=P Och sprang även in och sminka oss och bytte om eftersom vi inte skulle hinn göra det innan middan.

Sofie äter

Jag käkar

Äntligen fick vi gå in på båten efter många timmars väntande. Här är vi på väg upp till hytten.

På väg upp till hytten

Vi hann bara slänga in sakerna i hytten sen ner till buffen. Vi hade första sittning, precis när båten sulle gå. Det var riktigt god mat, hur mycke som helst att välja på och bara dricka hur mycke man ville.

Sofie och jag

Sofie och jag

Servitören Robin knäppte kort på oss och även på sej själv.

Sofie äter av buffen

Jag äter i buffen

Efter några glas vart vi väldigt pratiga och många titta=P Kanske inte så kontigt med tanke på Sofies och mina samtalsämnen, hmm haha=P

Vi hade även ett as snyggt par vid bordet breve. Sofie satt och tjata om att tjejen var så jävla snygg och sen gick jag på toa och när jag kommer tillbaka så sitter de snygga paret med Sofie vid vårat bord=P

De snygga paret

Vid samtalen där satt jag mest bara och flina och skaka på huve och lika så killen på bilden, fast han verka ju va lite svartis i alla fall.

Å nå vidrigt, jag drack lite mjölk. Fy fan! Jag tjöjs av mjölk och killen skulle hämta mer öl åt mej. Jag drack öl ur en vi kaffemugg för när jag skulle ta ett nytt glas var dom slut så man såg ju itne vad som va i muggen, ölen skumma varje gång man hällde upp den och jag säger va mycke den skumma den hä gången då och dricker. Märker att de va då inte öl jag fått utan mjälk, fy fan va vidrigt haha. Men mjölken skumma åxå.

Vi satt kvar tills Robin kom och satt till oss att vi inte fick sitta där inne längre för dom skulle fixa ordning tills nästa sittning. Vi åkte upp till rummet och Sofie slängde sej i duschen, å jävla dusch och svämma över, halv stopp i avloppet både på toa och dusch, jippi! Jag gick och sa till men dom brydde sej itne att komma å fixa de så jag gick runt i hela koridåren och leta någon öppen dörr, hittade en där några tjejer satt och drac.
Började prata med dom och dom fråga vart jag kom ifrån, Ljusdal säger jag och dom säger att :Vi tyckte vi å att du prata som oss, vi kommer ifrån Bollnäs. Sen fick jag låna deras dusch och satte mej även och festa med dom eftersom damen blev ltie trött=P
Det kom även tjejer från Söderhamn med, jätte trevligt folk. Mebn måste säga att de va lite segt på dansgolven och där de skulle vara partystämning. Efterfests musik typ och inte mycke folk. Men de blir väl vad man gör de till så vi försökte få upp lite folk att dansa.

På dansgolvet

En av tjejerna från Söderhamn och jag

Träffa as mycke trevligt folk och de är verkligen en helt annan stämning än att gå ut på krogen. Här festa man tillsammans på ett annat sätt, alla verkligen.

Inne på toa vart jag full i skratt=P En tjej kommer fram till mej och börjar prata om mina bröst, helt fixerad, upp med händerna som å jag vill klämma och sa att hon älska dom verkligen och massa saker. Så jag då som är vn att alla tjatar om mina jävla bröst som jag själv verkligen hatar och vill operera säger till henna att du får känna om du vill och de tog knappt en sekund innan hennes händer var på mina bröst.
Vet inte riktigt hur vi kunde ha en sån bra lång diskution om dom för vi prata engelska men jag kan väl bara jag vill, nog för att jag itne kan orden så kunde jag ändå förklara med andra ord vad jag mena och vi fatta varandra jätte bra=)

Vid 3 bestämde jag att jag skulle prova sova när vi ändå gick förbi hytten, kände att jag måsta ta de lugnt så jag inte blev bakis dagen efter, orolig som fan att jag skulle må dåligt på bussen, skulle ju åka buss mellan 19 och 00,30 sen upp och jobba 11 timmar.

Ställde klockan på rigning och tänkte att vi skulle gå och käka buffe frukost som vi betalat för men damen var morgontrött och klev och vakna till när buffen stängt=P Så vi fick leta oss en ny att betala för hehe. Men gött de med.

Vad hände igår egentligen? =P

Vad hände igår egentligen? hahaha?=P

Sen upp till hytten igen, bytte om och sen ner och handla lite i taxreen.

DAgen efter

Sen var de en seg hemresa som jag alrig skulle ta slut.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0