Första gången på många år!

Va ner å fika med Kristin igår, va på finess, Carro kom dit åxå så hon satte sej med oss. Gött va de å jag fuska, ops! Sen tog vi en tur ute på köpingen, kolla på skor och kläder. Vart 2000 kr fattigare=( Men nu har jag 2 nya klänningar, 2 nya bikini (dom hade jag beställt men hämta ut dom igår) sen så massa små jocks på dollar. Köpte även 2 blommor, se om jag kan få dom att överleva. Tänkte ge ett nytt försök å se om jag orkar vattna dom den här gången. Otroligt ändå att mina hållt som dom gjort, kan säga en sak, de tar några månader innan en blomma dör när man aldrig vattnar dom typ.
Kristin ville ha med mej på tranan igår så vi leta skjuts som bara den. Vi skulle va typ nykter, dricka 3 st lr nå för jag skulle ju upp å h körlektion 07,30 men vi lyckas inte fixa nå skjuts så vart hemma ist. Kan säga nu i efterhand att jag är jävligt glad för de, för fatta va jävla trött jag skulle vara. Skulle va hemma vid 4 lr nå och upp halv 6.
La mej å såg ett avsnitt av 2 och en halv män ist sen kröp jag ner i sängen och sov.

När jag vakna i morse insåg jag en sak, en mer än bra sådan. Jag mår bra! För första gången sen i 8an mår jag bra. Mådde ju skit när jag va yngre men i 8an mådde jag bra men i 9an gick de utför igen men nu mår jag äntligen bra igen. Så jävla underbart!
Har fått nya vänner som inte är falsk, som man inte bara duger för ibland när de passar dom lr inte finns nå bättre utan hela tiden, jag är som medräknad i gänget om man säger så.
De går bra på jobbet, jag håller på ta körkort, jag smider planer för pluggning men nu är de nog lagt på hyllan för ett tag och jag har lugnat ner mej så inni helvete med festandet. Oftast nu när jag dricker kan jag ta några st för gott sen känner jag att de räcker, många tycker jag låter jätte tråkig säkert men jag kan lova att de är underbart att ha fått den insikten. Förut festade jag absolut minst 3 gånger i veckan, en period va jag nykter 4 dagar på 5 veckor. Till slut en morgon när jag vakna ringde jag till mamma och grät, sa nu orkar jag inte mer, jag vill ha hjälp.
Jag orkade inte dricka som jag gjorde mer, så fort jag mådde dåligt så drack jag å dåligt mådde jag ju hela tiden, sen så blev jag ju även festsugen hela tiden åxå. Jag skakade om jag inte tog nått, jag va på as dåligt humör och höll knappt på ta mej upp r sängen. De va skit jobbigt!  
Den morgonen kände jag att jag fått nog, jag måsta göra något. Men inte fan kunde jag de, vart ju fortfarande festarsugen å fortsatte men inte lika krafitgit. Å genom att jag ringt å sagt så där till mamma då så skämdes jag hela tiden när hon lr pappa kom för de lyckas ju alltid stå öl burkar här å dom säger: Skulle inte du sluta dricka?

Å lillebror<3 Han är den som visa mest att han är emot att jag drack så där. Va här å försöktee få mej på andra tankar, vi va ute å gick å såg på film å så säger han: Jag skulle bott här i Ljusdal jag å så hade vi kunna vare ute å gått å massa så du inte dricker så där mer. Å varje gång jag sagt att jag ska dricka lr att jag har drucke så har han vare emot de på ett helt annat sätt än andra och de har funnits en oro där som ingen annan.

Men nu är de helt underbart! Känner att jag kan ha lika kul nykter om inte roligare. Jag kan gå ut på krogen och knappt drucke nå, jag kan ställa mej på dansgolvet och dansa, något jag aldrig skulle gjort förut.
Jag har vuxit i mej själv nå så otroligt, mycke sen jag börja jobba.
Men tänk er själv, kunna vakna upp dagen efter och känna sej pigg och glad, inte vara bakis, inte ha minnesluckor, kanske inte skämt ut sej som man kanske gjort om man vare full å inte veta riktigt va man håller på med och man går inte upp i vikt lika mycke.
Tänk själv, min mamma, pappa och lillebror är nog väldigt glad och väldigt förvånad att jag fått den synen, även jag själv. Något jag inte trodde skulle hända men jodå.
Med rätt personer kan man ha hur kul som helst nykter åxå.

Så nu mår jag bättre än på många år.
Jag har lägenhet, jobb, bil, skoter, på g med körkort, komme ifrån alkoholen, blive av med ätstörningarna halvt (dom kommer i perioder men vare borta mycke mer), jag har nya äkta vänner.

Nu ringer klocka för fullt igen, klev upp halv 6 å hämta tvätten men nu läre jag väl gör mej i ordning lite snabbt, ska går till körskolan om 20 minuter. Hoppas de går hyfsat, inte kört på 2 veckor lr va är de nu? MEn ar boka nån lektion nu iaf så de är skönt, de går framåt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0